استفاده از گل گاوزبان در سال 1401 موجب افزایش رشد موهای می شود

گل گاوزبان در سال 1401 که با نام‌های بوگلاس و گل ستاره (Borago officinalis) نیز شناخته می‌شود، یک گیاه گلدار یکساله مقاوم است که به راحتی رشد می‌کند و از کشورهای مدیترانه می‌آید. گل‌های آبی خالص زیبای ستاره‌ای شکل از اوایل تابستان تا پاییز روی گیاهان پرپشت به ارتفاع 60 سانتی‌متر رشد می‌کنند.

زنبورها عاشق گل گاوزبان هستند و شکوفه ها از گل های مورد علاقه آنهاست. گل گاوزبان یک گیاه خوراکی است و شکوفه های جذاب آن یک چاشنی محبوب برای نوشیدنی های تابستانی، به ویژه Pimms است. برگ های جوان طعم خیار خنک دارند و برای افزودن به سالاد و سس های سالاد ایده آل هستند.

گل گاوزبان در یک نقطه آفتابی رشد می کند و به خاکی با زهکشی خوب نیاز دارد. از آنجایی که گل ها برای زنبورها بسیار جذاب هستند، گیاه مفیدی است که در کنار میوه ها و سبزیجات رشد می کند تا حشرات بیشتری را برای گرده افشانی محصولات ترغیب کند. گل گاوزبان اغلب یکی از آخرین گل های یکساله است که تا اولین یخبندان ها شکوفا شده است.

گل گاوزبان گیاهی یک ساله از خانواده Boraginaceae و سرده Borago است. نام گونه گیاه borago officinalis است. این گیاه به دلیل شکل گیری ستاره مانند شکوفه های ظریف با نام رایج گل ستاره نیز شناخته می شود.

گل‌های ستاره‌ای شیرین گیاه گل گاوزبان دارای پنج گلبرگ مثلثی شکل و یک کاسه گل پوشیده از موهای ظریف است. رنگ گل بالغ، آبی لاجوردی روشن است. گلبرگ ها به رنگ صورتی شروع می شوند و با بلوغ به تدریج به رنگ آبی تغییر می کنند.

برگها بیضی شکل هستند و طول آنها بین 2 تا 6 اینچ است و برگهای بزرگتر به سمت پایین گیاهان است. از برگ های گل گاوزبان می توان برای تهیه چای هم به صورت تازه و هم به صورت خشک استفاده کرد. برگ ها را می توان به صورت خام مصرف کرد و در سالادهایی با طعم ملایم خیار قرار داد.