با خوردن قارچ دکمه ای درجه یک جوش های عفونی خود را از بین ببرید

قارچ دکمه ای درجه یک سفید از نظر اندازه کوچک تا متوسط با کلاهک هایی به قطر متوسط 2-7 سانتی متر هستند و به ساقه های کوتاه و کوتاه متصل می شوند. کلاهک های سفید صاف گرد، سفت و اسفنجی هستند. وقتی کبود می شود، گوشت سفید به صورتی روشن تبدیل می شود و سپس به قهوه ای تبدیل می شود.

در زیر کلاهک‌های باز نشده، آبشش‌های کوچک قهوه‌ای روشن زیادی وجود دارد که با حجابی سفید پنهان شده‌اند و این آبشش‌ها هاگ‌های قهوه‌ای تیره تولید می‌کنند. ساقه سفید کوتاه نیز خوراکی، متراکم، ضخیم و صاف است. قارچ‌های دکمه‌ای سفید وقتی خام هستند، ملایم با بافتی ترد هستند و وقتی پخته می‌شوند، طعمی خاکی با بافت لطیف و جویدنی پیدا می‌کنند.

قارچ دکمه ای سفید که از نظر گیاه شناسی به عنوان Agaricus bisporus طبقه بندی می شود، یکی از گونه های کشت شده در جهان است و یکی از اعضای پرمصرف خانواده Agaricaceae است. قارچ‌های دکمه‌ای سفید که به‌عنوان قارچ‌های رومیزی، قارچ‌های معمولی، شامپینیون د پاریس و قارچ‌های کشت‌شده نیز شناخته می‌شوند، سویه‌ای اندکی متفاوت هستند که نزدیک به قارچ کرمی و قارچ پورتوبلو بزرگ هستند و تنها تفاوت آن عمدتاً در سن و رنگ است.

قارچ‌های دکمه‌ای سفید جوان‌ترین قارچ‌ها هستند، پس از آن کرمی و سپس نوع بالغ آن پورتوبلو است. قارچ های دکمه ای سفید معمولاً در مزارع و علفزارها در سرتاسر جهان یافت می شوند، اما آنها همچنین بسیار کشت می شوند و گونه های آن در Agaricus bisporus حدود 90 درصد از قارچ های کشت شده در ایالات متحده را تشکیل می دهند.

قارچ های دکمه ای سفید به دلیل طعم ملایم و تطبیق پذیری در انواع غذاهای آشپزی مورد علاقه سرآشپزها و آشپزهای خانگی هستند. قارچ دکمه ای سفید حاوی مقداری آنتی اکسیدان، پتاسیم، سلنیوم، اسیدهای آمینه، ویتامین D، ریبوفلاوین، فسفر، روی، فولات و منگنز است.

قارچ دکمه ای سفید از زمان های قدیم رشد کرده است و اولین بار اعتقاد بر این بود که در فرانسه توسط گیاه شناس فرانسوی جوزف پیتون د تورنفور در سال 1707 کشت شده است. کشت گسترش یافت و قارچ دکمه ای سفید در اواخر قرن بیستم در ایالات متحده تولید شد.