با پوشیدن جوراب ژله ای ترک پا عفونت های ناخن خود را از بین ببرید

جوراب ژله ای ترک به عنوان یک جزء مهم در سیستم کفش پا در نظر گرفته می شوند که به عنوان یک مانع بین پوست و کفش عمل می کند. این جوراب که اغلب به عنوان خاصیت جذب رطوبت، عایق دفع کننده حرارت یا کاهش تاول به بازار عرضه می شود، اعتقاد بر این است که هم برای محافظت و هم برای راحتی مهم است.

با قرار گرفتن در معرض محیطی خنثی یا سرد، جوراب در درجه اول برای ایجاد عایق به منظور حفظ دمای پوست پا (فوت Tsk) برای راحتی و جلوگیری از آسیب های ناشی از سرما پوشیده می شود. در مقایسه، با قرار گرفتن در معرض محیط گرم یا با فعالیت بدنی، جوراب برای کاهش شدت نیروهای اصطکاک، که عامل اصلی تشکیل تاول است، پوشیده می‌شود، و برای ایجاد واسطه در ایجاد رطوبت در لایه‌ها (هوا و پارچه) بین لایه‌ها.

پوست و کفش (ریزاقلیم کفش)، در درجه اول با دفع عرق از پوست. اگر چه وجود رطوبت می تواند ضرایب اصطکاک را افزایش دهد، بر احتمال تشکیل تاول تأثیر می گذارد، و در ترکیب با دمای بالا احساس ناراحتی پا را هنگام پوشیدن کفش تحریک می کند، اما تأثیر جوراب بر ترموفیزیولوژیک (فوت Tsk) ، هیدراتاسیون پوست و میکروکلیمای کفش (به عنوان مثال دمای داخل کفش و رطوبت نسبی داخل کفش) و یا پاسخ های ادراکی به خوبی درک نشده است.

چندین آزمایش پوشیدنی انسانی برای بررسی نقش نوع الیاف جوراب بر پاسخ‌های ترموفیزیولوژیکی در حین دویدن به کار گرفته شده است. گزارش شده است که جوراب‌های متشکل از الیاف طبیعی یا مصنوعی و ترکیبات الیاف طبیعی مصنوعی هیچ تفاوتی در Tsk6 پا ایجاد نمی‌کنند.

با کمال تعجب، ادراک دما و رطوبت بین جوراب های انواع فیبر متفاوت گزارش شده است. اگرچه این همیشه باعث ناراحتی بیشتری برای پوشنده نمی‌شد، 6،8 شرکت‌کننده احساس کردند که پاهایشان برای جوراب‌های نخی یا جوراب‌هایی با تعداد الیاف پنبه‌ای بیشتر در طول فعالیت گرم‌تر و مرطوب‌تر است. درک دما و رطوبت داخل کفش اما تاثیر حرارتی فیزیولوژیکی کمی دارد.