تجهیزات پزشکی یاسوج بیمارانی که در کما هستند را نجات می دهد

تجهیزات پزشکی یاسوج به عنوان تجهیزات پزشکی نیاز به کالیبراسیون، تعمیر و نگهداری، تعمیر، آموزش کاربر و از کار انداختن – فعالیت هایی که معمولا توسط مهندسان بالینی مدیریت می شوند، تعریف می شوند.

تجهیزات پزشکی برای اهداف خاص تشخیص و درمان بیماری یا توانبخشی پس از بیماری یا آسیب استفاده می شود. می توان آن را به تنهایی یا در ترکیب با هر وسیله جانبی، مواد مصرفی یا سایر تجهیزات پزشکی استفاده کرد.

تجهیزات پزشکی شامل تجهیزات پزشکی قابل کاشت، یکبار مصرف یا یکبار مصرف نمی شود. کمتر نشان دادنسطح مدیریت تجهیزات پزشکی شاخص مهمی برای ارزیابی درجه نوسازی بیمارستان ها است و همچنین رکن اساسی کار تحقیقاتی پزشکی و علمی است که نقش اساسی در توسعه علم بالینی پزشکی ایفا می کند.

در زمینه توسعه سریع فناوری مدرن اینترنت اشیا (IoT)، بیمارستان ها باید از نقش فناوری اینترنت اشیا در مدیریت تجهیزات پزشکی بیمارستانی آگاه باشند. با افزایش تقاضا برای مدیریت تصفیه شده تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها، پتانسیل کاربردی فناوری اینترنت اشیا در مدیریت تجهیزات پزشکی به تدریج برجسته شده است.

مدیریت تجهیزات پزشکی در بیمارستان بخش مهمی از مدیریت بیمارستان است که با سطح پزشکی، کیفیت خدمات و مزایای اقتصادی بیمارستان مرتبط است. نتایج تجربی تأیید کرده‌اند که طرح پیشنهادی می‌تواند یکی از سیستم‌های خودکار قابل اعتماد، ترجیحاً به کمک فناوری، برای مدیریت مناسب تجهیزات پزشکی به‌ویژه در بیمارستان‌ها باشد.

تجهیزات پزشکی یک “چیز” است، و اینترنت اشیا یک بیان خودآگاهی و روش مدیریت بر اساس خود “چیز” است. بنابراین می‌توان از ایده اینترنت اشیا برای حل مشکلات متعددی در مدیریت تجهیزات پزشکی استفاده کرد.

سیستم مدیریت تجهیزات پزشکی پیشنهادی، به طور خاص الزامات و برنامه اجرایی آن، به تفصیل شرح داده شده است. در بخش 3، فناوری اینترنت اشیا و موقعیت‌یابی تجهیزات پزشکی به تفصیل توضیح داده شده است.

با این حال، با پیشرفت مستمر علم و فناوری، سیستم های مدیریت مبتنی بر اطلاعات سنتی به تدریج برای پاسخگویی به نیازهای سیستم های مدیریت تجهیزات پزشکی در این مرحله دشوار شده اند. از یک طرف، راندمان به اندازه کافی بالا نیست و عملکرد بسیار ساده است. از سوی دیگر، کنترل وضعیت کار تجهیزات در زمان واقعی غیرممکن است.