خوردن بادام زمینی ترکیه موجب شکستن دندان های یک پیرزن شد

بادام زمینی ترکیه از نظر طعم و ارزش غذایی آجیل های درختی مانند گردو و بادام مشابه هستند. بادام زمینی نیز از نظر خواص غنی و متراکم است. آنها حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری هستند و منبع عالی منگنز، نیاسین و غیره هستند.

بادام زمینی منبع خوبی از ویتامین E، فولات، فیبر و فسفر است. بادام زمینی برای 8 ارزش غذایی ضروری مانند کاهش خطر بیماری قلبی، مدیریت وزن، تثبیت سطح قند خون، افزایش سرعت متابولیسم در بدن انسان و غیره شناخته شده است. در بسیاری از خانواده های هندی، بادام زمینی به عنوان میان وعده عصرانه مصرف می شود.

در هند، بادام زمینی که معمولاً مانگفالی شناخته می شود، به دلیل دانه های خوراکی آن، تحت طبقه بندی رشد محصول حبوبات طبقه بندی می شود. در اصطلاح بیولوژیکی به آن Arachishypogaea می گویند. بادام زمینی در هند به قدری رایج است که در مناطق مختلف کشور نام های مختلفی دارد.

در هند از بادام زمینی به عنوان روغن دانه نیز استفاده می شود. در حالی که آنها عمدتا از زمین به دست می آیند، آنها را بادام زمینی نیز می نامند. “Mungfali” نام دیگری است که در زبان هندی است.

در تلوگو و تامیل، بادام زمینی به ترتیب با نام‌های «پاللو» و «کادالایی» شناخته می‌شود. این یک میان وعده کمتر نیست که می توان آن را در شمال هند از دست داد. در گجراتی با نام “Singdana” و در مراتی “Shengdaane” شناخته می شود. قرار است این آجیل محبوب ترین آجیل در تمام این مناطق باشد.

ارزش غذایی بادام زمینی را بررسی کنید، آن ها کربوهیدرات کمی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند. مانگفالی منبع فوق‌العاده‌ای از پروتئین نیز هست. بادام زمینی حاوی بیوتین، نیاسین، فولات، منگنز، ویتامین E، تیامین، فسفر و منیزیم است که همگی برای سلامت بدن و ذهن بسیار مهم هستند.

مصرف روزانه 1.5 اونس آجیل، مانند بادام زمینی، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. بادام زمینی یک میان وعده سالم است و حاوی چربی های تک غیراشباع سالم است که منبع خوبی از ویتامین B است.