رازیانه طب سنتی اسلامی

رازیانه طب سنتی اسلامی، برای درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری ها استفاده می شود‌. رازیانه، نوعی گیاه گلدار می باشد، که به آن بادیان یا بادیانه هم می گویند و در راسته کرفس سانان، سرده رازیانه ها و تیره چتریان قرار دارد و به طور عمومی در جنوب غرب آسیا و جنوب اروپا یافت می شود و منبع خوبی از هورمون استروژن می باشد، که این مهمترین خاصیت آن است لذا بهترین گیاه دارویی برای زنان محسوب می شود.

رازیانه طب سنتی اسلامی

رازیانه خواب آور است

رازیانه خواب آور است رازیانه خواب آور می باشد، چون حاوی منیزیم است و مصرف آن می تواند به مدت زمان خواب و کیفیت خواب کمک شایانی کند، که این برای افراد مسن که دچار بی خوابی هستند، بسیار مفید است و می تواند به درمان اختلالات خواب مانند بی خوابی کمک بی نظیری کند. رازیانه گیاهی زمستانه می باشد، که ساقه های بلند و سبزی دارد و دارای پیاز رنگ پریده است‌ و در خانواده سبزیجاتی مانند کرفس و هویج وحشی قرار می گیرد.

به سبزی کرفس، این گیاه شباهت دارد و طعم آن همانند طعم شیرین بیان می باشد. تمام قسمت های گیاه رازیانه مانند دانه ها، ساقه، برگ و پیاز آن خوراکی می باشند و به عنوان دمنوش بیشتر از دانه های آن استفاده می شود‌. این گیاه به سرعت جوانه می زد، از این رو به عنوان مهاجم در برخی مناطق از آن نام برده شده است‌ و می تواند بر گیاهان بومی تسلط پیدا کند.‌

رازیانه دارای فبیر، کربوهیدرات، چربی مفید، کالری، کلسیم، پتاسیم، آهن، ویتامین ها، بتاکاروتن، فسفر، سلنیوم، منگنز، روی و… می باشد، که برای سلامتی بدن مصرف آن، فواید زیادی دارد و از طبع گرم و خشکی برخوردار است و ضد صفرا و ضد بلغم می باشد و برای درمان انواع بیماری ها می تواند مفید واقع شود‌ از قسمت های ریشه، برگ و بذر این گیاه می توانید استفاده نمایید. رازیانه با این که خواص فراوانی دارد ولی نباید در مصرف آن زیاده روی شود، به همین دلیل مصرف زیاد آن توصیه نمی شود. یک تا سه استکان عرق رازیانه و حدود 5 گرم دانه رازیانه مقدار مصرف روزانه می باشد و باید تا 40 روز رازیانه را مصرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

رازیانه ضد چروک صورت

رازیانه ضد چروک صورت رازیانه ضد چروک صورت می باشد و می تواند در برابر آسیب رادیکال های آزاد از پوست محافظت می کند و باعث بهبود عمر سلول های پوستی می شود. برای بهبود شرایط پوست می توانید به آب جوش یک مشت دانه رازیانه را اضافه کنید و بعد از این که خنک شد به آن چند قطره روغن رازیانه اضافه نمایید و سپس آن را از صافی رد کنید و با پنبه روی صورت خود در طول روز چند بار بمالید که این باعث می شود پوست شما شاداب شود و احساس آرامش بیشتری می کند.

همچنین برای تقویت بافت پوست خود می توانید از بخار دانه رازیانه استفاده کنید. برای این منظور کافی است به یک لیتر آب جوش، یک قاشق غذا خوری دانه رازیانه را اضافه کنید و آن را بخور نمایید و به مدت 5 دقیقه سر و گردن خود را هنگام بخور کردن با حوله بپوشانید. با این کار پوست شما درخشان می شود و منافذ پوست تمیز می گردد و دو بار در هفته می توانید این کار را انجام دهید.

دانه های رازیانه، خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی دارند و می توانند انبوهی از بیماری های مو را درمان کنند. رازیانه برای درمان ریزش مو، شکستگی مو، خارش پوست سر و شوره سر فوق العاده می باشد.

رازیانه برای خشکی واژن نی نی سایت

رازیانه برای خشکی واژن نی نی سایت رازیانه برای درمان خشکی واژن مفید است، برای این منظور می توانید از روغن رازیانه استفاده کنید و یا دانه های رازیانه را به صورت خوراکی میل نمایید.‌ علاوه بر این، رازیانه برای زنان فواید دیگری هم دارد. به عنوان نمونه هورمون های زنانه را متعادل می کند و قوای جنسی آن ها را افزایش می دهد، برای این منظور می توانید دمنوش این گیاه را با عسل مصرف کنید.‌

این گیاه باعث تعادل هورمون‌های زنانه و افزایش قوای جنسی در زنان می‌شود. بهتر است دمنوش این گیاه به همراه عسل مصرف شود. دوره یائسگی را می تواند به تاخیر بیندازد و عوارض آن که شامل خشکی واژن، خارش واژن، گر گرفتگی، اختلال خواب و…. می شود را کاهش می دهد و این به علت داشتن فیتو استروژن بالای آن می باشد. مطالعه ای که در بین خانم های 42 تا 51 سال در تهران انجام شد، نشان می دهد، که مصرف رازیانه می تواند افسردگی، سردرگمی، اضطراب، خستگی، کلافگی، گرگرفتگی، خشکی واژن، مشکلات در خوابیدن، درد مفصلی و درد عضلانی بعد از یائسگی را از بین ببرد به شرطی که دوبار در روز این گیاه مصرف شود و تفاوتی ندارد، که دم کرده یا عرق رازیانه مصرف شود.‌

در دوران شیردهی، شیر زنان را افزایش می دهد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های رحم را کاهش خواهد داد. هورمون ها را متعادل می کند و خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم، سرطان رحم و بیماری های تناسلی را کاهش می دهد و از پیری زودرس و یائسگی پیشگیری می کند و آن ها را به تعویق می اندازد‌. مصرف رازیانه به صورت دمنوش بسیار به صرفه و مفید می باشد و نسبت به عرق، هزینه استفاده را 10 برابر کاهش می دهد.‌ مصرف دمنوش رازیانه می تواند به درمان عادت ماهانه های دردناک هم کمک کند و از مصرف داروهای با عوارض زیاد جلوگیری نماید.

رازیانه باعث تولید استروژن می شود و خانم های شیرده با مصرف رازیانه می توانند تولید استروژن در بدن خود را افزایش دهند، که این به نوبه خودش موجب شده شیر آن ها افزایش یابد. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که مصرف رازیانه در دوران بارداری به هیچ عنوان مجاز نمی باشد به ویژه در ماه های ابتدای بارداری که احتمال سقط جنین وجود دارد.

چگونگی مصرف رازیانه برای تنظیم قاعدگی نی نی سایت

چگونگی مصرف رازیانه برای تنظیم قاعدگی نی نی سایت برای تنظیم قاعدگی، رازیانه را می توانید به سه روش مصرف کنید، که این روش ها شامل گزینه های زیر می شوند:

  • روش اول: در این روش باید داخل یک لیوان آب، مقداری دانه رازیانه را بریزید و شب تا صبح بگذارید تا خیس بخورد و سپس مایع را صبح بنوشید. این نوشیدنی به حرکات و انقباض رحم کمک می کند و باعث تنظیم خون ریزی می شود و به کاهش درد ناشی از پریود کمک خواهد کرد‌.
  • روش دوم: به صورت دمنوش می توانید رازیانه را میل کنید، برای این منظور کافی است دانه های رازیانه را در آب بریزید و بجوشانید و هنگامی که معده شما خالی از غذا می باشد، هر روز بنوشید. این روش باعث ایجاد یک جریان دفع سالم می شود و به تنظیم پریود کمک می کند.
  • روش سوم: در این روش برای تنظیم قاعدگی خود می توانید دانه های رازیانه را بجوید. رازیانه باعث شل شدن روده می شود و ترشحات دستگاه تنفسی را کاهش می دهد و موادی مشابه استروژن تولید می کند. اگر رازیانه با معده خالی مصرف شود، بیشترین تاثیر را در تنظیم قاعدگی دارد، به همین دلیل صبح ناشتا بهترین زمان برای مصرف آن می باشد. رازیانه دارای فیتواستروژن ها است، که این ماده متعادل شدن هورمون زنان را افزایش می دهد و می تواند به رفع مشکلات هورمونی مانند تخمدان های پلی کیستیک و پرکاری تیروئید کمک نماید برای این منظور باید در یک لیوان آب دانه های رازیانه را شب هنگام خیس کنید و صبح یک لیوان آب دیگر هم به آن اضافه نمایید و بگذارید چند دقیقه ای بجوشد و سپس آن را به صورت گرم مصرف نمایید.

رازیانه کیلویی چنده

رازیانه کیلویی چنده رازیانه بسته به مرغوبیت، نوع خرید، روش خرید، قانون عرضه و تقاضا و شرایط بازار متفاوت می باشد. علاوه بر قیمت، در هنگام خرید رازیانه باید به یک سری نکات توجه کنید. اولین نکته توجه به کیفیت می باشد. در فصل برداشت یعنی مهر تا آذر کیفیت دانه های رازیانه بسیار خوب است، لذا در این بازه زمانی سعی کنید خرید رازیانه را انجام دهید. رازیانه مرغوب، باید تمیز، درشت و سبز باشد، علاوه بر این بهترین دانه رازیانه باید عطر و طعم خوبی داشته باشد.

گل رازیانه برای چی خوبه

گل رازیانه برای چی خوبه گل رازیانه، تمام خواص دانه رازیانه را دارد و برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مفید است، به عنوان نمونه، به تنظیم قند خون کمک می کند، به همین دلیل بسیاری از پزشکان طب سنتی تاکید می کنند که افراد دیابتی برای کاهش قند خون خود چای رازیانه مصرف نمایند. سلول های سرطانی کبد، باید مصرف رازیانه از بین می روند و باعث افزایش سلول های آنتی اکسیدانی کبد می شود‌. عملکرد آنزیم های کبدی با مصرف دانه های رازیانه بهبود می بخشد، برای تسکین عفونت های دستگاه ادراری فوق العاده می باشد.

حاوی فیبر بالا می باشد و می تواند به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند، افراد چاق با مصرف فیبر بیشتر می توانند به اب شدن چربی بدن خود کمک کنند. دمنوش رازیانه را می توانید با دانه های رازیانه به راحتی تهیه کنید و از فواید آن برای دستگاه گوارش بهره مند شوید. قبل از خواب اگر دمنوش رازیانه مصرف شود، می تواند به آرام شدن معده کمک کند و به کاهش اشتهای آخر شب کمک می کند. برای جلوگیری از پرخوری آب شب، نوشیدن رازیانه راه خوبی می باشد و می تواند به کاهش اشتها کمک کند.

خواص ضد سرطانی رازیانه به دلیل وجود ماده ضد التهابی به نام آنتول می باشد، که در آن وجود دارد و می تواند از سرطام سینه جلوگیری کند. مولکول NF-kappa B که تغییر دهنده ژن و تحریک کننده التهابی می باشد را کاهش می دهد. از سرطان روده بزرگ پیشگیری خواهد کرد و این به علت فیبر موجود در آن می باشد‌‌‌‌. یکی از معجزه آساترین خواص رازیانه، تقویت دید می شود، که این خاصیت در دیگر گیاهان کمتر دیده می شود. مصرف رازیانه در غذا می تواند از اختلالات مربوط به پیری چشم، سن و التهاب چشم جلوگیری کند.‌ علاوه بر این ها، برای درمان شب کوری و التهاب پلک ها مفید است.

به تنظیم فشار خون کمک می کند و این به دلیل سدیم پایین، پتاسیم بالا و فیبر زیادی آن می باشد. 7 گرم فیبر در دانه رازیانه وجود دارد، به همین دلیل برای هضم غذا مفید است و مصرف رازیانه باعث می شود، شما بتوانید فیبر مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. کلسترول بد خون را کاهش می دهد، چون مقادیر بالایی از فیبر را دارد، که این می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد‌. برای محافظت از قلب نقش بسزایی دارد، زیرا علاوه بر فیبر، پتاسیم و ویتامین های مورد نیاز ضروری بدن مانند ویتامین C را تامین می کند.

رازیانه به عربی

رازیانه به عربی رازیانه به عربی شمر، رازیانج نامیده می شود و به روش های مختلفی می توانید آن را مصرف کنید. اولین روش مصرف رازیانه به صورت دم کرده می باشد. از بذر رازیانه برای تهیه دم کرده رازیانه مصرف می شود، که مصرف دم کرده ای رازیانه پس از وعده غذایی می تواند به درمان ناراحتی های گوارشی کمک کند و تولید شیر در مادران شیرده را افزایش می دهد.‌

دومین روش تهیه جوشانده رازیانه می شود، که از ریشه رازیانه برای تهیه جوشانده استفاده می شود. جوشانده رازیانه برای درمان ازدیاد اسید اوریک ادرار و ناراحتی های ادراری فوق العاده می باشد‌. تنتور رازیانه، هم یکی دیگر از روش های مصرف رازیانه می باشد، که مصرف روزانه 2 تا 5 میلی لیتر آن می تواند به درمان مشکلات گوارشی کمک کند. از تنتور رقیق شده رازیانه می توانید برای درمان گلو درد و ناراحتی های دندان و لثه کمک می کند.‌

رازیانه را می توانید به روغن رازیانه هم استفاده کنید. برای تهیه روغن ماساژ رازیانه باید 25 قطره روغن آویشن، رازیانه و اکالیپتوس را با 25 میلی لیتر روغن بادام ترکیب کنید و روی قفسه سینه ماساژ دهید تا ناراحتی های تنفسی خود را درمان نمایید. رازیانه یک محرک انقباض رحم محسوب می شود به همین دلیل از مصرف بیش از حد آن در دوران بارداری بای خودداری کرد‌ و مصرف مقدار کم آب در غذا بی ضرر می باشد‌. مردان اگر رازیانه را به مدت طولانی مصرف کنند، باعث ایجاد سرد مزاجی در آن ها می شود.

تمام افراد باید در مصرف رازیانه خودداری کنند، چون همانند هر خوراکی و گیاه دارویی زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث ایجاد مشکلات و عوارض برای بدن شود‌ و توصیه می شود، همیشه زیر نظر متخصص طب سنتی مصرف رازیانه و هر گیاه دارویی دیگری انجام شود تا برای سلامتی بدن مشکلاتی ایجاد نشود.