رازیانه کوهی تازه سبز سیاه

رازیانه یک گیاه علفی است از تیره ی جعفری و دارای گل های زرد رنگ می باشد همچنین دارای میوه کوچک و بسیار معطر و خوش بو و پرخاصیتی است. از ریشه و ساقه و برگ های آن و همچنین میوه آن به صورت تازه و خشک شده مورد استفاده قرار می گیرد. رازیانه یکی از انواع بسیار مهم گیاهان دارویی است. دانه این گیاه که همانند دانه زیره است و سبز رنگ می باشد که دارای بو و عطر بسیار خوبی است و دارای خواص فراوانی است. رازیانه دارای مقدار زیادی املاح معدنی و همچنین روغن و مواد قندی و پروتئین و مواد نشاسته ای است. به همین خاطر رازیانه از خواص دارویی زیادی برخوردار است. این گیاه دارای طبیعت خیلی گرم و خشک است و تخم آن طبیعت گرم تری دارد به همین خاطر قاعده آور است.

تخم این گیاه دارای مواد معدنی از جمله کلسیم، فسفر، اهن، پتاسیم، و انواع ویتامین های ضروری برای بدن است. رازیانه کوهی تازه نیز دارای عطر و بوی بسیار بالایی دارد. این گیاه اغلب به صورت جوشانده و دم کرده مورد استفاده قرار می گیرد. و از تخم آن برای معطر کردن انواع مواد غذایی و انواع نوشیدنی ها استفاده می شود. این گیاه اغلب در مناطق کوهستانی بیشتر استان های کشور رشد می کند و خواص درمانی و دارویی بی نظیری دارد. نوع دیگری از این گیاه در مناطق کوهپایه ای رشد می کند که میوه آن سیاه رنگ است که البته از نظر عطر و بو از رازیانه سبز بهتر است. واز نظر خواص دارویی نیز همانند رازیانه سبز است. از خواص دیگر رازیانه اینست که در درمان بیماری ها از آن به عنوان نیرو دهنده اعضای بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از خاصیت های مهم و ثابت شده رازیانه، زیاد کننده ی شیر مادران و قاعده آور بودن آن است. از گذشته و در حال حاضر نیز از عرق رازیانه و دم کرده آن برای افزایش شیر مادران استفاده می کنند. همچنین در شیر یک طعم بسیار خوب و خوشمزه استی ایجاد می کند و همین امر سبب از بین بردن کولیک در نوزادان می شود و همچنین در بزرگسالان مقوی معده است و سبب از بین بردن نفخ شکم و روده می شود.رازیانه سبب از بین بردن بوی بد دهان و معده می شود و از بین برنده رفلاکس معده و همچنین سروصدایی دستگاه گوارش جلو گیری می کند. رازیانه دارای هورمون های زنانه است به همین خاطر در دوران یائسگی در زنان سبب سلامتی بدن آن ها می شود. رازیانه اشتها آور است و سبب از بین بردن سنگ کلیه می شود. همچنین ناگفته نماند که از رازیانه در صنعت داروسازی و تهیه و تولید لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین در صنعت عطر سازی و تهیه اسانس های خوشبو از آن استفاده می کنند.

رازیانه کوهی تازه سبز سیاه

رازیانه لاغر میکند یا چاق نی نی سایت

رازیانه لاغر میکند یا چاق نی نی سایت رازیانه لاغر می کند یا چاق نی نی سایت به این موضوع می پردازد و توضیحاتی جامع در مورد این موضوع ارائه می دهد. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم رازیانه یک گیاه علفی معطر و خوش بو است که دارای خواص درمانی و دارویی زیادی است. این گیاه دارای تخم ریز و سبز رنگی است که دارای ارزش دارویی زیادی است البته ساقه و برگ و ریشه این گیاه برای درمان و جلوگیری از بسیاری بیماری ها به صورت دمنوش و یا پودر شده استفاده می شود. به گفته محققین رازیانه دارای اسید های چرب ضروری است و همچنین دارای آنتول و استراگول نیز می باشد که برای سلامتی بدن و سیستم دستگاه گوارش بسیار مفید است.

مصرف دم کرده تخم رازیانه سبب افزایش عروق می شود، از این رو در دفع سموم بدن بسیار موثر است. نکته دیگر و مهم در مصرف رازیانه این است که سبب کاهش وزن و از بین بردن چربی اضافی در بدن می شود و از چاقی جلوگیری می کند. مصرف مرتب و روزانه یک فنجان دم کرده تخم رازیانه سبب کاهش وزن و لاغر شدن می شود. البته باید توجه داشت که مصرف زیاد این گیاه سبب سست شدن معده می شود و باعث تشنج می گردد. همچنین لازم به ذکر است که طبیعت رازیانه بسیار گرم است بنابراین افراد گرم مزاج نباید بی رویه از این گیاه استفاده کنند و باید اعتدال را رعایت کنند.

رازیانه کم کاری تیروئید

رازیانه کم کاری تیروئید ابتدا توضیح مختصر ی در مورد کم کاری تیروئید می دهیم . زمانی که غده تیروئید نتواند هورمون کافی برای بدن تولید کند این بیماری بوجود می اید. کم کاری غده تیروئید امروزه یکی از بیماری های شایع در بین زنان است به طوری که این بیماری در زنان سه برابر مردان است. امروزه محققین به این نتیجه رسیدن که مصرف دم کرده رازیانه با عسل تا حدودی از کم کاری تیروئید جلوگیری می کند. این گیاه بدلیل داشتن هورمون نیز برای درمان این بیماری مفید می باشد. همانطور که قبلا هم گفتیم رازیانه دارای ارزش دارویی زیادی است. مصرف رازیانه سبب تقویت قوای جنسی می شود و همچنین برای منظم شدن قاعده گی نیز بسیار مفید است. همچنین سبب کاهش استرس و آرامش اعصاب می شود و می توان از دم کرده ی آن به عنوان یک آرامش بخش استفاده کرد. البته از این گیاه نباید در بارداری مصرف کرد زیرا سبب سقط جنین می شود و آن به دلیل طبیعت گرمی که دارد و قاعده آور است.

از خواص دیگر رازیانه می توان به خلط آور بودن این گیاه اشاره کرد. مصرف تخم این گیاه سبب باز شدن مجاری سینه می شود و برای رفع سرفه بسیار مفید است برای برطرف کردن آسم، سرفه و تنگی نفس از دم کرده تخم رازیانه در روز باید استفاده نمود. مصرف جوشانده تخم رازیانه با عسل برای جلوگیری از التهاب معده و استفراغ بسیار مفید است.

رازیانه قبل از بارداری

رازیانه قبل از بارداری ما گفتیم که گیاه رازیانه قاعده اور است و این گیاه به دلیل طبع بسیار گرمی که دارد در دوران بارداری نباید مورد استفاده قرار گیرد زیرا سبب سقط جنین می شود و مشکلاتی را برای افراد به وجود می آورد. البته در دوران قبل از بارداری نیز باید به اندازه مصرف شود. افرادی که قاعدگی های دردناک دارند می توانند یک قاشق از ریشه رازیانه را در یک فنجان آب داغ به مدت ده دقیقه نگه دارند و سپس با عسل میل نمایند تا درد آن تسکین یابد. همچنین در افرادی که ادرار آنها بند آمده می توانید مقداری دانه رازیانه را پودر کرده و با عسل میل کنند تا مشکل بر طرف شود. مصرف رازیانه قبل بارداری برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها بسیار مهم است و سبب تخمک گذاری می شود. همچنین در دوران بارداری باید با احتیاط مصرف شود.

رازیانه کیست تخمدان نی نی سایت

رازیانه کیست تخمدان نی نی سایت گیاه رازیانه یک گیاه بسیار مهم از نظر خاصیت دارویی و درمانی است به طوری که در صنعت داروسازی سازی از آن استفاده زیادی می شود. مصرف دم کرده رازیانه برای از بین بردن کیست تخمدان بسیار مفید است و اگر به صورت منظم و روزی یک بار یک لیوان جوشانده رازیانه به همراه عسل طبیعی مصرف شود از بروز کیست تخمدان جلو گیری می شود. همان طور که در بالا هم اشاره کردیم رازیانه حاوی مقادیر زیادی هورمون زنانه است به همین خاطر برای بیماری هایی که مختص زنان است ازجمله کیست تخمدان و قاعدگی بسیار اثر بخش است.

به طوری که قاعدگی های نامنظم را منظم می کند، رحم و تخمدان را از کیست و فیبرم پاک سازی می کند. همچنین برای افرادی که قاعدگی درد ناک دارند بسیار مفید و اثر بخش است مصرف یک لیوان جوشانده بذر این گیاه سبب تسکین درد و آرامش اعصاب می شود. و همچنین سبب تنظیم جریان خون در بدن می گردد. بنابراین متخصصین بیماری های زنان اکثرا توصیه می کنند که خانم ها حداقل هفته ای یک یا دو بار دم کرده گیاه رازیانه را مصرف کنند البته زنان باردار از این قاعده مستثنی هستند زیرا سبب سقط جنین می شود.

رازیانه حجم دهنده

رازیانه حجم دهنده همانطور که قبلا هم گفتیم رازیانه خواص فراوانی برای سیستم بدن و اندام های بدن دارد. رازیانه دارای هورمون است بنابراین مصرف آن سبب تقویت قوای جنسی و و مالیدن روغن رازیانه به کمر و همچنین به دستگاه تناسلی سبب نعوظ در مردان می گردد. استفاده از روغن رازیانه به اندام های تناسلی سبب افزایش حجم و نعوظ می شود. این روغن حجم دهنده برای باسن و سینه بانوان و اندام تناسلی می باشد که امروزه از آن به عنوان یک درمان کننده مشکلات جنسی و تقویت کننده قوای جنسی در مردان و زنان استفاده می شود. هر شب با مالیدن چند قطره از این روغن به سینه و ماساژ دادن آن سبب سفت و بزرگ شدن آن می شود. بنابراین افرادی که از این مشکلات رنج می برند می توانند این محصول را از دارو خانه ها تهیه کنند و از فواید بی نظیر آن استفاده کنند.

خواص دمنوش بابونه و رازیانه

خواص دمنوش بابونه و رازیانه امروزه دمنوش های گیاهی در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است و طب سنتی و متخصصان دارو سازی نیز تاکید زیادی بر مصرف انواع دمنوش ها دارند. دمنوش های گیاهی از خواص زیادی برخوردار هستند دمنوش بابونه و رازیانه نیز از دمنوش های بسیار خوش طعم و پرخاصیت است که در بین مردم طرفداران زیادی است. درانجام ابتدا به معرفی گیاه بابونه و خواص بی نظیر آن پی پردازیم. گیاهان بابونه یک گیاه علفی دارای گل سفید رنگ است که در فصل بهار در مناطق کوهستانی و در حاشیه جاده ها به صورت خودرو می روید . بابونه دارای خواص درمانی و دارویی زیادی است که در صنعت داروسازی سازی از آن استفاده می کنند.

گیاه بابونه دارای طبیعت گرم و خشک است و دم کرده آن قاعده آور و مدر و صفرا بر می باشد. بابونه به علت داشتن عطر و بوی بسیار خوبی که دارد، دم کرده ان برای آرامش اعصاب و همچنین دردهای میگرن بسیار مفید است. یکی دیگر از خواص مهم دمنوش گیاه بابونه تقویت دستگاه گوارش، مقوی معده، اشتها اور، هضم کننده غذا، باد شکن و همچنین بهبود زخم معده و دفع انگل های دستگاه گوارش می شود. نوشیدن مرتب چای بابونه در بیماران دیابتی، سطح قند خون را پایین می آورد و همچنین مصرف مرتب و روزانه یک لیوان دمنوش بابونه سبب تقویت و افزایش گلبول های سفید خون شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به همین خاطر مصرف این گیاه در درمان سرطان موثر است.

خواص مهم دیگر بابونه اینست که همانند رازیانه سبب افزایش شیر مادران شیرده می شود و تقویت کننده قوای جنسی است. خانم های که یائسه هستند با مصرف روزانه یک لیوان دمنوش بابونه و رازیانه، برای رفع اختلالات یائسگی آن ها بسیار مفید است. دمنوش این دو گیاه بسیار مفید سبب منظم شدن قاعدگی در زنان می‌شود و همچنین در درمان قاعدگی های نامنظم و دردناک بسیار مفید و اثر بخش است. دم کرده بابونه برای جلوگیری از خارش پوست و دستگاه تناسلی و همچنین سوختگی ها و جراحات مناسب است. روغن بابونه جهت از بین بردن کمر درد و دردهای عضلانی و درد مفاصل و نقرس، روی موضع دردناک مالیده می شود و سبب تسکین درد و ناراحتی می گردد. البته تاکید می شود که استفاده بیش از حد بابونه سبب ایجاد حساسیت و تعریق زیاد و سردرد و پیدایش زخم در دهان و همچنین سبب سقط جنین می گردد بنابراین باید به اندازه مصرف شود تا مشکلی ایجاد نشود و از فواید این گیاه بسیار ارزشمند استفاده شود.

رازیانه سیاه دانه

رازیانه سیاه دانه رازیانه سیاه دانه، ترکیبی از دانه رازیانه و سیاه دانه است که هر دو آن ها جز گیاهان دارویی پرخاصیت است و برای بانوان بسیار مفید می باشد درواقع رازیانه به دلیل داشتن هورمون زنانه به گیاه خانم ها مشهور است.البته سیاه دانه هم تا حدودی دارای همان خواص رازیانه است که مصرف هر دوی آن ها به صورت دمنوش بسیار مفید است. سیاه دانه هم دارای طبیعت گرم است به همین خاطر نیز همانند رازیانه دانه های آن دارای اثر قاعده آور است و همچنین مسهل و زیاد کننده شیر مادران شیرده است و برای نفخ شکم و گازهای معده بسیار موثر و مفید است.

گیاه سیاه دانه از گذشته دور برای تقویت سیستم ایمنی بدن، پاکسازی و تصفیه خون به کار برده می شده است. سیاه دانه برای رشد و رویش موها بسیار مفید است. روغن سیاه دانه برای رفع سفید یا مو و رشد موها اثر قابل توجهی دارد و سبب افزایش میل جنسی و تخمک گذاری در خانم ها می شود. بخور سیاه دانه برای بیماری های تنفسی و رفع سرماخوردگی خوردگی موثر است و دم کرده ی آن سبب تسکین دردانه و سرفه و همچنین کاهش تب می شود. لازم به ذکر است که سیاه دانه به دلیل طبع گرمی که دارد در خوردن آن نباید زیاده روی کرد بخصوص زنان باردار از مصرف آن پرهیز کنند که سبب سقط جنین می شود.