سه شیره رضا بیماری های عصبی را درمان می کند

سه شیره شیررضا انگور یکی از فرآورده های معروف انگور است که بیشتر به روش های سنتی تولید می شود. در این تحقیق برخی از خواص فیزیکوشیمیایی ملاس انگور مانند SG، pH، قند کل، خاکستر و خواص رئولوژیکی با استفاده از ویسکومتر دوار تک سیلندر در سه دما (25، 45 و 65 درجه سانتی گراد) و سه غلظت 35، 50 و 76 مورد بررسی قرار گرفت. اندازه گیری شدند.

محاسبات ریاضی بر اساس روش میچکا نشان داد که این روش غیرنیوتنی و دارای رفتار گشادکننده است. مدل آرنیوس برای وابستگی دمایی ضریب قوام و انرژی فعال‌سازی در محدوده 197/15 تا 070/34 کیلوژول بر مول استفاده شد. در نهایت با استفاده از رابطه نمایی، وابستگی غلظت ضریب قوام ارزیابی شد.


انگور میوه ای کوچک، گرد، بنفش یا سبز کم رنگ است. امروزه سالانه 72 میلیون تن انگور در سراسر جهان کشت می شود. ایران یکی از تولیدکنندگان اصلی میوه انگور است و می توان از انگور غذاهای با ارزش غذایی بالا را جایگزین مواد غذایی پرقند کرد. از انگور برای تهیه محصولات مختلفی مانند کشک، سرکه و ملاس انگور استفاده می شود.

ملاس انگور از جوشاندن انگور، جدا کردن پوست آن، فشار دادن آن از صافی برای گرفتن شیره و افزودن شکر به دست می آید. مانند سایر ملاس های میوه ای، استفاده رایج از ملاس انگور به عنوان رویه کیک های شیرین، مانند پنکیک یا وافل است.

ملاس انگور یک غذای باستانی در منطقه مدیترانه است که قبل از عسل یا شکر تصفیه شده شناخته شده است. این یک شیرین کننده طبیعی بدون افزودنی و رنگ است. ملاس انگور یک غذای رایج در کوه های لبنان است و در زمستان ذخیره می شود.

روستای راچایا الوادی به دلیل تولید ملاس انگور شناخته شده است. این کوه که در دامنه‌های غربی کوه هرمون قرار دارد، زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدلی دارد که آب و هوای خوبی برای پرورش انگور ایجاد می‌کند.

در ارمنستان برای تهیه ملاس انجیر انجیر تازه را در کتری مسی می پزند و حجم آن را به کمتر از نصف کاهش می دهند. میوه از شربت جدا می شود و ملاس غلیظ، غلیظ و شیرینی باقی می ماند. آن را روی ماست، روی پنکیک، روی بلغور جو دوسر بریزید. به خصوص با گوشت های کبابی، مانند گوشت خوک یا استیک، خوشمزه است.