شوید خشک امسال درمان کم اشتهایی است

شوید خشک امسال یا علف هرز شوید، گیاهی است که به راحتی یافت می شود و معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد و بخشی از خانواده کرفس است. علف هرز شوید بومی مدیترانه و جنوب روسیه است اما در اکثر نقاط جهان از جمله در آمریکای شمالی قابل رشد است.

سبزی پردار اغلب به سالاد یا سوپ اضافه می شود یا به عنوان چاشنی استفاده می شود. برخی از افراد نیز برای به دست آوردن فواید سلامتی خاصی از شوید استفاده می کنند. شوید مملو از ریزمغذی هایی است که فواید سلامتی را به همراه دارد.

به عنوان مثال، یک وعده 100 گرمی شوید مصرف ویتامین A را افزایش می دهد. ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که به شما کمک می کند بینایی، پوست، عملکرد سیستم ایمنی، رشد و سلامت باروری را حفظ کنید. همچنین ویتامین C، یک آنتی اکسیدان مهم که به بدن شما در مقاومت در برابر عفونت کمک می کند، دریافت خواهید کرد.

مطالعات تحقیقاتی نشان داده اند که شوید ممکن است اثر ضد دیابتی داشته باشد، در درجه اول به دلیل مزایای آنتی اکسیدانی آن. مطالعات نشان می‌دهد که عصاره‌گیری‌های مختلف شوید از دانه و برگ و اسانس آن می‌تواند تری گلیسیرید، کلسترول تام، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بسیار کم و سطح گلوکز را در مدل‌های دیابتی کاهش دهد.

همچنین برخی از مطالعات نشان می دهد که شوید ممکن است به شما در مدیریت کلسترول کمک کند. یک مطالعه بر روی مکمل شوید بهبود قابل توجهی در سطح کلسترول LDL، تری گلیسیرید و کلسترول تام را نشان داد اما کلسترول HDL را بهبود بخشید.

شوید همچنین منبع خوبی از فیبر، فولات (برای تقسیم سلولی و تولید DNA مهم)، کلسیم برای استخوان‌های سالم، ریبوفلاوین برای عملکرد و رشد سلولی، منگنز و آهن است. با این حال، مقدار شوید که مصرف می‌کنید تفاوت‌هایی را ایجاد می‌کند.

ممکن است یک وعده 100 گرمی کامل مصرف نکنید. بسیاری از افراد از مقدار بسیار کمتری استفاده می کنند و دوزهای کمتری از ریز مغذی ها را دریافت خواهند کرد. یک وعده 100 گرمی شوید تازه و خام باغی حدود 43 کالری دارد.