لوله و اتصالات گازی سپنتا موجب افزایش قیمت خانه می شود

برای انتقال گاز طبیعی از لوله های زیرزمینی و لوله و اتصالات گازی سپنتا استفاده می شود. در جایی که از این لوله ها استفاده می شود، باید مقاومت کافی در برابر شرایط و اثرات محیطی داشته باشند و مناسب ترین و بهینه ترین شرایط هزینه را برای نیاز به استفاده داشته باشند.

تعیین شرایط مناسب در نتیجه تجربیات و دانش های گوناگون استانداردهای متفاوتی را آشکار کرده است. لوله های مختلف مورد استفاده در صنعت گاز طبیعی در کشور ما مطابق با استانداردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله های فولادی مورد استفاده در زیر زمین و روی زمین مطابق با استانداردهایی مانند TS EN ISO 3183 و معادل API 5L و ASTM A53 و ASTM A106 استفاده می شود. لوله های مسی بدون درز بر اساس استاندارد TS EN 1057+A1 استفاده می شوند. لوله های پلی اتیلن مطابق با استانداردهای TS EN 1555-1, TS EN 1555-2, TS EN 1555-3+A1 استفاده می شود.

لوله های خرطومی خم شونده مطابق با استانداردهای TS EN 15266 و TS 10670 استفاده می شوند. لوله های فولادی استاندارد TS EN ISO 3183 مورد استفاده در صنعت گاز طبیعی که در مطالعه خود بررسی می کنیم معادل استاندارد API 5L به عنوان محتوای استاندارد هستند.

لوله های مطابق با این استانداردهای معادل سطوح مختلف کیفیت و مشخصات را ارائه می دهند. تفاوت مواد در محتوای لوله های فولادی، تفاوت در روش های تولید آنها را قادر می سازد تا به سطوح کیفی مختلفی برسند.

لوله های تاسیسات گاز طبیعی دارای طبقه بندی های مختلفی هستند. موقعیت و الزامات خطوط مورد استفاده در نصب بعد و بعد از ایستگاه یا سرویس باکس باعث شده است که آنها به صورت متفاوتی طبقه بندی شوند. اساساً طبقه بندی لوله های مورد استفاده در نصب در زیر آورده شده است.

خطوط لوله ای هستند که قبل و بعد از خط اصلی تامین گاز طبیعی و ایستگاه های تنظیم و اندازه گیری فشار مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان لوله فولادی در فشار بالا و در مواقع لزوم و به عنوان لوله پلی اتیلن در لوله های زیرزمینی با فشار کمتر از 4 بار استفاده می شود.

لوله توزیع خطوط لوله ای هستند که به صورت افقی و عمودی بعد از شیر اطمینان اصلی و رگلاتورها نصب می شوند. لوله ستون خطوط لوله به صورت عمودی کشیده شده اند. خط اتصال متر خطوطی هستند که بین خط ستون و کنتور مونتاژ می شوند.

خط مصرف لوله هایی هستند که از قسمت کنتور به تجهیزات مصرف کننده می رسند. خط اتصال دستگاه (کانکتور انعطاف پذیر): خطی است که دستگاه را از شیر اتصال دستگاه وصل می کند.