مادری که کودکش را با کاشی الوند پرسلان کتک میزند

کاشی الوند پرسلان و کاشی های سرامیکی کاشی های نازک و مسطحی هستند که معمولاً با لبه های اریب شکل می گیرند. آنها برای پوشش یک سطح استفاده می شوند و ممکن است مقاومت در برابر خوردگی، حفاظت حرارتی، مقاومت در برابر سایش و یا تزئین سطح را فراهم کنند.

کاشی‌های سرامیکی در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند. آنها را روی سطحی مانند کف زیرین با ملات محکم می کنند. فضاهای بین کاشی ها با دوغاب پر شده است. در کاربردهای کف سازی، از اسپیسرهای پلاستیکی متقاطع برای جداسازی کاشی ها قبل از تزریق استفاده می شود.

کاشی‌های سرامیکی بادوام هستند و به سختی پوشیده می‌شوند و برای پوشاندن سطوحی مانند سقف، کف، دیوار، میز، دوش حمام و سایر اشیاء مناسب هستند. اکثر کاشی‌های سرامیکی بر اساس مقاومت در برابر سایش توسط مؤسسه مینای چینی (PEI) طبقه‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، کاشی های کلاس 1 PEI فقط برای کاربردهای دیواری هستند.

آنها برای تردد پیاده مناسب نیستند. کاشی‌های کلاس 2 PEI می‌توانند ترافیک سبک را مدیریت کنند، مانند حمام‌های مسکونی. کاشی های کلاس 3 PEI می توانند ترافیک سبک تا متوسط ​​را مدیریت کنند و برای طبقات مسکونی مناسب هستند.

کاشی های کلاس 4 PEI برای ترافیک متوسط ​​تا سنگین هستند و می توانند در محیط های تجاری متوسط ​​یا صنعتی سبک استفاده شوند. کاشی های کلاس 5 PEI می توانند ترافیک سنگین تا بسیار سنگین را تحمل کنند و برای انواع کف های تجاری و صنعتی مناسب هستند.

کاشی‌های سرامیکی از نظر سختی خراش بر اساس مقیاس Mohs که به نام فردریش موهس کانی‌شناس آلمانی نامگذاری شده است، رتبه‌بندی می‌شوند. مقیاس Mohs توانایی کاشی‌های سرامیکی را برای مقاومت در برابر خراش‌های ناشی از انواع مواد معدنی، از نرم‌ترین (تالک) تا سخت‌ترین (الماس) اندازه‌گیری می‌کند.

کاشی‌های سرامیکی که برای مصارف مسکونی طراحی می‌شوند معمولاً دارای امتیاز 5 هستند. کاشی‌های سرامیکی که برای مناطق صنعتی یا پرتردد طراحی شده‌اند دارای امتیاز 7 یا بالاتر هستند.